Gästblogg: En lektion i raggningsteknik (för killar)!

Dagens gästbloggare väljer trist nog (men ack så förståeligt) att vara anonym. Hon står helt klart för sina åsikter, men är lite rädd att hela Sveriges killar ska börja hysa agg mot henne efter detta inlägg. Hon är ingen manshatare, tvärtom vill hon hjälpa alla stackars killar där ute som verkar ha tryckt på repeat-knappen när det gäller att ragga på fel sätt! Killar, jag hoppas att ni är män nog att ta följande text med en nypa salt! Men, glöm inte bort att denna vetenskapliga rapport kommer från en expert, så passa på att lära er ett och annat!



Killar, pojkar, grabbar, män, ja kärt barn har många namn. Vi vet att de är underbara, sexiga, händiga, klär mycket bra i uniform och älskar att imponera på oss tjejer med sina färdigheter. Men vad vet vi mer egentligen? En sak kan jag i alla fall svara på och det är att vi absolut inte vet hur de tänker! Varför gör killar de allra mest uppenbara fel gång på gång på gång? Är de så trögtänkta eller är det helt enkelt vi tjejer som förklarar för dåligt?


1. Varför vet de aldrig hur mycket som är lagom?

Killar verkar välja mellan att höra av sig en gång i kvarten eller en gång i kvartalet. Ett sms med "Hej, vad gör en söt tjej som du idag då?" en gång i timmen är varken särskilt smickrande eller upphetsande. Det är det i och för sig aldrig. Vi tjejer vill ha sms med lite finess. Inte ett meddelande som ser ut som något han kopierat och skickat ut till alla tjejer i telefonboken. Vi vill känna oss speciella och utvalda av killen som vi är intresserade av och som förhoppningsvis även är intresserad av oss.


Har jag och en kille träffats några gånger och känner båda att det här är någonting att bygga vidare på vill jag självklart inte heller att han ska höra av sig alltför sällan. Att verka helt nonchalant och ignorant är inte heller det särskilt sexigt. Att spela lagom hot'n cold så där i början är helt okej för att väcka någons intresse, men börjar det bli allvar sluta genast med spelen!

2. Varför har de ingen självinsikt?

Alltför många killar går alltför ofta på tjejer som de inte har en chans på. Det här har egentligen ingen som helst koppling till utseende eller "man ska hålla sig till någon i sin egen liga"-skitsnack. (Herregud, vi lever på 2000-talet, vem som helst kan bli ihop med vem som helst)! Det handlar helt enkelt om att killar inte märker när en tjej inte är intresserad av dem. Speciellt då de fuktat strupen med alkoholhaltiga drycker.


Här kommer lite hard facts killar:

3. Varför fattar de inte vilken som är deras bästa sida?
Jag har en fråga till alla tjejer därute. Har ni en enda gång i era liv fått ett bra kort skickat till er av en kille? Jag menar ett kort på en potientiell ny pojkvän/flirt som gör att ni känner er ännu mer intresserade istället för att generat direkt radera fotot för att det är så töntigt! Man kan ju tycka att killarna borde välja ett kort som visar dem från sin bästa sida. Men faktum är nog att killar inte har en aning om vilken som är deras bästa sida. Jag begär inga modellbilder, bara ett helt vanligt bra kort! Spända muskler, bara överkroppar och de stela, sammanbitna miner och förvridna ansiktsuttryck som det medför att försöka få sina (troligen ganska små) muskler att framhävas så mycket som möjligt är faktiskt inte speciellt kul. Det är inte heller kort på ansikten tagna underifrån! Jag säger bara en sak! Välj tillsammans med minst tre personer av det motsatta könet, som du litar på och som du vet vill dig väl, ut ett bra kort på dig själv som du alltid kör med. Panikkort med mobilkameran framför spegeln blir aldrig särskilt lyckat.


 

Lycka till killar! Om ni har något att säga till ert försvar är ni varmt välkomna :)


Fem fel av fem möjliga: fel kille, fel tjej, fel tidpunkt, fel text och fel smiley!
(Gubben med solglasögon används BARA till dina killkompisar eller i undantagsfall när du är ironisk och driver med dig själv. Aldrig i raggningssyfte).
 
2009-03-30 @ 20:04:52 Gästblogg Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Som kille blir man ju lite smått sårad, men det är bara att erkänna. Många av oss är ju lite klantiga när det kommer till raggning (speciellt med alkohol i kroppen), antar jag iaf.

Vi blir som bröliga forntida älgtjurar.



Bra text, bra åsikter. Tack W! ;)

2009-03-30 @ 20:15:32
Postat av: Anonym

Det var nog en av de sämsta texter jag nånsin läst i hela mitt långa liv! Jag förstår hur en människa kan skriva en såhär extremt dålig text! Jag skulle skämmas om jag var denna personen! Håller inte med om någonting!

2009-03-30 @ 20:21:27
Postat av: Michaela

Exakt så är det!!!!

Mycket bra skrivet! Men killar är bra på mycket också :)

2009-03-30 @ 20:22:38
Postat av: Wilhelm

Nu kommenterar jag igen W!

Varför skulle den vara så dålig? Jaja, en del mindre "intagliga" manssjälar kanske inte håller med.

2009-03-30 @ 20:24:37
Postat av: Sebastian "Uppehållet" Nilsson

Säger bara en sak! Varför är det ingen som har valt mig om det är detta ni är ute efter?:P

Btw så måste jag säga att detta är en mycket tevlig blogg som jag hoppas kommer växa och bli en av de största i världen för den har verkligen potential

2009-03-30 @ 20:25:26
Postat av: Wendela

Jag tycker absolut att ni killar ska ta åt er av den här texten. Varken jag (eller den som har skrivit texten) säger att alla killar beter sig på det här sättet, men jag tror att de flesta av er kommer kunna finna någon inspiration här om hur ni ska bete er nästa gång ni träffar en tjej.



Glöm heller inte bort att den här texten är skriven med mycket humor och att ni inte ska ta så allvarligt på det! :)

2009-03-30 @ 20:32:34
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: A

läst denna blogg tycker faktiskt att mycket stämmer :) Killar vad håller vi på med. Men det sjukaste av allt är dock att det uppenbarligen går hem hos många tjejer, så därför tror jag att många killar inte kommer plocka fram deras gentleman sida än :) Eller så är de så att det faktiskt inte finns någon gentleman inom många.

2009-03-30 @ 21:04:22
Postat av: Drabbad Tjej

hahahahahaha Martin Aldebert är ju det bästa exemplet:D

2009-03-30 @ 21:13:55
Postat av: macarooni

haha rolig text du anonyma människa! Och vilken debatt det verkar växa fram här!! :P

2009-03-30 @ 23:02:11
Postat av: Kille

Till mitt försvar kan jag säga att alla tjejer är idioter. Det är ren fakta.

2009-03-31 @ 09:34:45
Postat av: Michaela

Hahaha, heta känslor ;) Tjejer är också idioter!!

2009-03-31 @ 10:45:07
Postat av: Wendela

Kära "Kille"!

Jag har varit noga med att hela tiden understryka att det är inte gäller alla killar, utan bara vissa. Eftersom jag inte har dragit alla killar över en kam, tycker jag inte heller att du har rätt att göra det med det kvinnliga könet!

På återseende!

2009-03-31 @ 14:54:05
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: Göran

Gisses sicken brandfackla. :)

2009-03-31 @ 22:58:32
Postat av: Anonym

Haha varför har du tagit bort de bra kommentarerna för? Om du inte håller med så får du ju argumentera emot! Inte ta bort kommentarerna, Fegis!

2009-04-05 @ 15:42:49
Postat av: Wendela

Kära Anonym! Jag har faktiskt inte tagit bort en enda kommentar, så jag tror inte att din kommentar grundar sig på något annat än att du vill ha något att hacka på! :)

2009-04-05 @ 16:32:45
URL: http://wendelamedw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0