Gästblogg: You spin my head right round!

Idag tänkte jag ta tillfället i akt att belysa några viktiga saker när det kommer till kärlek och förhållanden. Som ni kanske redan har märkt så älskar jag allt som har med relationer att göra. Man kan säga att min stora passion är att leka hobbypsykolog. Vad folk tycker om mina råd är ju mindre viktigt! Eller, jag tycker själv att jag är ganska bra på att lyssna också. Mitt stora problem är att jag ibland blir lite för elak och ärlig. Hur som helst, idag ska jag faktiskt inte vara elak mot någon.


Mitt första råd är ett råd min kära mor alltid har givit mig, det lyder "Intresse väcker intresse". Ibland funderar jag på vad det är som gör att två personer av hela jordens befolkning blir intresserade av just varandra. Okej, vi träffar ju inte direkt hela jordens befolkning och därför har vi inte möjligheten att välja mellan alla dem. Men ändå, är det inte ett ganska stort mirakel att två personer träffas och faller varandra i smaken? Vissa kanske väljer första bästa eller något ännu sämre för att slippa vara ensamma. Andra kanske helt enkelt är själsfränder/soulmates/menade för varandra och helt enkelt har fått hjälp från ovan att finna varandra.


Hur som helst, jag tror att min mamma med sina visdomsord kan vara något på spåren. Har du någon gång tänkt på att en kille eller tjej som för er tidigare har varit helt osynlig och obetydlig, helt plötsligt blir högintressant när du får höra att han eller hon har sagt något bra om dig? Vi är ju bara människor, vi faller ofta för smicker och vi behöver bekräftelse. För att hålla en lång historia kort, kommer här ett tips från coachen. Är du intresserad av någon, visa det! Sitt inte hemma och deppa över att din drömdejt inte verkar fatta att du är intresserad om du inte på riktigt har visat det. Folk är ofta trögare än vad man tror (speciellt ett av könen)!


Mitt andra råd lyder som följer "Gå på din magkänsla". Okej, du har träffat den perfekta killen, han är snygg, snäll, trevlig och har en kropp som inte är utav denna värld. Eller du har träffat en tjej som är snäll, gullig, cool och riktigt rolig att vara med. Men någonting, som du inte riktigt kan sätta fingret på, känns inte rätt. Du borde ju bli intresserad, du kanske till och med vill bli intresserad. Men du blir det helt enkelt inte. Man kan ju alltid ge en person en andra chans, men finns inte pirret där så finns det inte. Som Darin sjunger i sin senaste hit "Runaway", "Butterflies, Goosebumps, Euphoria". Det är så det ska kännas. Är det någon gång du ska lyssna på din magkänsla istället för ditt huvud så är det när det gäller kärlek!


Som avslutning vill jag bara säga att jag tror att när det är meningen att två personer ska vara tillsammans så klickar det helt enkelt. Samhörigheten finns där och den där speciella kemin infinner sig. Robin Stolt hade förstås velat förklara den förälskades beteende och känslor med någon kemisk reaktion som sker i kroppen (naturnörd som han är ska han jämt ha vetenskapliga förklaringar på allt). Jag nöjer mig med att nämna reaktionen lust. Känner du inte lusten i kroppen är det antagligen inte rätt!

(P.S. Åldern spelar ingen roll. Jag har en kompis kompis, kusins farmors, systerssons grannes,  hunds hundvakts som är född -88 och är kär i en -91:a. Det är helt okej)!



När man är kära delar man på allt!
2009-04-06 @ 19:04:02 Gästblogg Permalink


Kommentarer
Postat av: Philip

Bra o smarta ord...vem är du egentligen?

2009-04-06 @ 20:55:27
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: Wille

Bra skrivet, såååå bra. De flesta av denna gästbloggares visdomsord sitter mitt i prick.



Att gå på magkänslan är ju väldigt viktigt.

Dock kan jag tycka att ålder visst spelar roll. Visst, 4 eller 5 år kanske inte är någon större fara när man kommer upp lite i åldrarna (kanske ännu fler års skillnad, när man är VUXNA).

Däremot kan jag tycka att det visar på viss omognad, eller rentav konstigt och fel tänkande när människor (oftast killar) som är runt 25-30 år stöter på en 16- eller 17åring.

Då är det dags att tänka efter kära gästbloggare, då är det fanimej dags.



Tack, puss, hej / Wilhelm.

2009-04-07 @ 00:20:28
Postat av: Wendela

Självklart har du rätt Wilhelm. Det finns en gräns på åldern också. Men, med det menade gästbloggaren att hon ville stötta sin vän och inte få henne att känna sig värdelös. 3 år är ju trots allt inte så mycket :)



/ Wendela

2009-04-07 @ 08:14:09
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: Gästbloggare

Tack Wilhelm för dina alltid så fina och engagerade kommentarer! Jag vill gärna ta tillfället i akt att påpeka att jag inte på något sätt står bakom de så kallade "dagisraggarna". Ibland kan det vara rätt och kärleken faktiskt är blind. Men vissa fall, då håller jag med dig, då är det dags att tänka efter. Så det har jag gjort nu en stund och kommit fram till att jag hoppas att ni minderåriga tjejer där ute kan se igenom dessa killar som har som mönster att ALLTID gå på yngre tjejer! Jag skulle kunna säga något elakt om att de inte kan få någon i sin egen ålder, men det gör jag inte den här gången. Detta är ett snällt inlägg.

2009-04-07 @ 08:20:45
Postat av: filippa

du skriver underbart!

2009-04-07 @ 10:27:13
Postat av: gabriella

alltså jag fattar inte dedär med gästbloggaren,vad är de?är det du som skriver eller?;p haha :) fin blogg!

2009-04-07 @ 19:09:35
URL: http://gabriellaella.devote.se
Postat av: Wendela

Nej Gabriella! Gästblogg är när någon annan skriver i min blogg ;)

Tack:)

2009-04-07 @ 20:22:35
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet, men saknas lite brutal ärlighet, du kanske inte har den genen?;)



F

2009-04-07 @ 22:10:13
Postat av: Gästbloggare

Kära F,

Nog har jag den brutalt ärliga genen (finns nog mer manligt över mig än vad jag är villig att medge här)! Men efter alla upprörda kommentarer tänkte jag att det var dags att vara riktigt mysig och trevlig. Vill du ha brutalt ärlig håll utkik efter min sommarguide till killar som kommer snart. Där kommer ni att få ett och annat brutalt ärligt tips inför sommaren ;)

2009-04-08 @ 08:26:39
Postat av: gabriella

aha så det är en viss person som skriver varje gång :)? tss

2009-04-08 @ 08:41:38
URL: http://gabriellaella.devote.se
Postat av: Wendela

Precis, Gabriella :)

2009-04-08 @ 14:08:29
URL: http://wendelamedw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0