Fortsättning Gästblogg: Hur man blir av med en kille på 10 dagar!

Japp, nu är jag tillbaka igen. Okej tänker ni killar, nu ska vi få en massa skit kastat på oss igen. Men faktum är att idag är det faktiskt tjejernas tur! (Tro dock inte att det är över, ni män där ute verkar inte ha lärt er än)! Av kommentarer som "Alla tjejer är idioter" att döma så förstår jag att jag har upprört en och annan kille. Bra! Jag gillar reaktioner, även de av det lite mer aggressiva slaget! Ni kanske kommer att bli förvånade när jag berättar att jag faktiskt tycker att det finns lika många, om inte fler, saker som tjejer gör fel. Faktum är att det säkert finns dubbelt så många fler generella beteenden hos det kvinnliga könet att störa sig på än hos det manliga. Okej, vi tjejer har ju bättre bordsskick, hygien, vett och etikett, stil och smak än killar, men det är ju småsaker!


Som jag redan nämnt i ett tidigare inlägg, killar fattar inte hur de ska vara för att en tjej. Det är en sak som är klar. Tjejer fattar däremot inte hur de ska vara för att behålla en kille. Jag vet inte vilket som är värst egentligen, fler tjejer än killar får ju i alla om min tes stämmer prova på livets goda. Men å andra sidan blir de antagligen också oftare dumpade för att de är så jobbiga. Så alla tjejer där ute som sitter på era flickrum och gråter för att era killar inte längre orkar med er, släpp läppglansen och telefonlurarna och lyssna en stund! Det här är värdefulla tips som inte ens era mammor vågat ge er!



Sluta vara så svartsjuka - det är så osexigt!

"Varför måste du ha kontakt med dina ex"? "Varför ska du jääääämt umgås med din jävla tjejkompis"? eller varför inte "Varför ska du ut i helgen, utan mig"? Hur ofta får man inte höra dessa repliker komma ut ur munnen på en liten stackars flickvän, som antingen säger orden med gråt i rösten och vädjande hundögon eller med en aggressivitet som verkar få varenda kille att bli toffligare än en foppatoffel.

Hallå, ditt pucko! Var glad att din kille fattar att man fortfarande kan vara trevlig mot ett ex, att han har tjejkompisar (och på så sätt får lite stimulans från andra än hans alfahannar till manliga vänner) och att han har ett eget liv och vill gå ut och ha roligt! Det visar ju bara att han är normal, att han fungerar som han ska, att han är en trevlig kille som andra vill umgås med och att han inte ger upp sitt liv bara för att han träffat en tjej. Finns det något sexigare än en kille som är självmedveten, självsäker och stadig på jorden? En kille som inte behöver leva genom någon annan? Vad är du så fruktansvärt rädd ska hända om han är någonstans utan dig? Att han, gud förbjude att detta händer, råkar upptäcka att det finns andra tjejer än du på den här jorden? Att han ska bli kär i någon av dessa andra tjejer som han tidigare inte visste om fanns? Eller kanske att han upplever något utan dig?

Det härliga med ett förhållande är ju också just att uppleva saker var och en för sig och sedan kunna dela med sig till varandra. Ett förhållande som bygger på att kontrollera varandra varenda sekund är dömt, dömt, dömt att misslyckas.

Det finns självklart undantag, playerkillarna som tar varje chans de får att vara lite halvt otrogna. Men jag säger bara en sak. Det är upp till var och en att se till att man blir behandlad på ett rättvist sätt. Det är bättre att vara ensam och pojkvänslös än att ta skit!


Okej kanske du ledsna flickvän tänker nu. Men han gick ju faktiskt med på att vara hemma med mig istället för att gå ut. Då måste han väl vilja det, eller? Han sa ju det. Åtminstone efter att du hade tjatat i tre dygn och hotat med att ta livet av dig. Ja, han gick med på det. Men bara för att han var så fruktansvärt trött på att se din sura nuna och höra ditt ömkliga snyftande hela tiden. Din kille vill ha kul med dig, inte umgås med en barnunge som sitter och tjuter och tjurar! Så snälla tjejer tänk om! Låt din kille få lite frihet, låt honom få andas. Det är det bästa receptet på ett lyckligt förhållande. Jag lovar!!




Sluta fråga för att sedan bli arga på svaret - så barnsligt!

"Tycker du att min kompis är snyggare än jag?" "Tycker du att den här klänningen är fin?" Eller den allra värsta "Tycker du att jag ser fet ut i det här"? Att fråga sin kille om råd eller att tycka om att ha på sig kläder som han gillar är helt okej. Men, är du inte tillräckligt stark för att höra svaren på dessa frågor så fråga dem inte! Killar har tyvärr inte fått den där finkänsliga genen som vi tjejer är utrustade med. De fick i lottningen en helt annan gen, den brutalt ärliga genen. Vi tjejer är vana vid att dra vita lögner, linda in vad vi egentligen menar i lite rosa bomull eller helt enkelt ljuga. Allt för att få saker och ting att låta bättre än vad de egentligen är. Ibland kan jag faktiskt tycka att vi försöker skapa oss en egen liten drömvärld. Så här fungerar inte killar. Tycker han att din klänning är ful så kommer han att säga det. Vill du bara att han ska säga det du vill höra, fråga någon mjäkig tjejkompis istället. Kan du ta sanningen, var glad att du har en kille som är man nog att vara ärlig. Försök aldrig lägga orden du vill höra i din killes mun. Vill du att din kille ska vara en robotliknande kopia av dig som måste tycka likadant eller? Nej, tänkte väl det!


Sluta provocera fram bråk - pick your battles!

Killar är ganska dåliga på att bråka, faktum är nog att de är ganska konflikträdda. Skönt för dem egentligen, eftersom de mer sällan än tjejer hänger upp sig på småsaker. Dock kan det vara lite frustrerande för en konfliktsugen flickvän som ibland faktiskt vill ha bråk. Ett bråk kan för en tjej resultera i fler bra och tillfredställande saker:



Ibland tror jag att tjejer vill bråka bara för bråkets skull. De tror att ett bråk utvecklar förhållandet och att killen den här gången verkligen har lärt sig vad hon menar. Så vad gör en tjej när hon vill bråka? Sitter och väntar på att det ska hända något de kan tjafsa om? Nej, skulle inte tro det va! Hon provocerar fram ett bråk. Bra tips för er tjejer som vill provocera fram ett bråk är att använda någon av dessa meningar. Lägg gärna till din gnälligaste röst alternativt gråt. (Om du verkligen vill bli av med din kille alltså).



It goes on and on.....


Tjejer, sluta genast med detta! Ni skämmer ut hela vårt släkte! En kille vill väl inte ha en gnällspik som letar fel till flickvän? En kille vill ha en glad, spontan och livsnjutande tjej som är mogen nog att bara tjafsa när det är något hon verkligen tycker är relevant. Jag säger bara, pick your battles! Livet är för kort för att hålla på så här! Njut av varandra istället!


Jackie från serien That´s 70´s show är ett bra exempel på hur en tjej inte ska bete sig. Hon är självisk, krävande, svartsjuk, arg, skrikig och domderande. (Kanske ändå ett dåligt exempel eftersom hennes pojkvän Kelso inte precis är någon svärmorsdröm, men ni fattar poängen).
2009-04-01 @ 18:30:11 Gästblogg Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Kul att som kille få läsa och se att iaf någon har förstått vad vi tycker :P



Härlig läsning och många bra åsikter. Det är dock på gränsen till lite elakt ibland, men är man som tjej resonlig och kan ta in det på ett sunt sätt så är det ju lugnt.



PS. Jackie må vara hemsk, men hade min tjej sett ut så hade jag kunnat toffla en hel del ;) DS.



/ Wille.

2009-04-01 @ 20:55:06
Postat av: Wendela

Vad roligt att få lite respons Wille, vem du än nu är! Tack före berömmet!



Jag kan nog hålla med om det där med Jackie! Hon är inte dåligt snygg :)

2009-04-01 @ 22:12:02
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: FK

Rolig blogg! Även om killarna fortfarande får ta en del skit;) Relationsexpert mika... som är framme?:P

2009-04-01 @ 22:55:44
Postat av: Anonym

Jag undrar om den som skriver detta inslag talar från egna erfarenheter? Jag som tjej har kan inte riktigt känna igen mig i detta, tur att vi alla inte är lika!

2009-04-02 @ 14:55:49
Postat av: Wendela

Anonym! Nej, jag vet att den som skriver detta inte skriver av egna erfarenheter utan det är baserat på vad många olika killar säger till henne (dessutom vet väl alla är det är typiskt tjejbeteende att göra så).



Precis som i inlägget om killarna säger jag att det här är absolut ingenting som gäller alla, utan bara vissa! :)

2009-04-02 @ 16:40:03
URL: http://wendelamedw.blogg.se/
Postat av: Lindman :)

Varför äter du pizza varje dag?...



Är det den du använder wendela? ;)

2009-04-04 @ 13:20:19
Postat av: Wendela

Ja Kim, det är den jag använder! Och det är väl inte så lustigt att jag gör det heller va? ;)

2009-04-04 @ 13:37:56
URL: http://wendelamedw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0