WEEKEND IN CAPRI!

Här kommer en liten update om helgen som spenderades i Capri. Capri är en liten ö som ligger 45 minuter med båt från Napoli. I fredags morgon åkte jag dit för att spendera dagen med att turista lite. Dock var jag trött och det är inte så roligt att turista ensam, så efter en båttur runt ön gick jag hem till mammans föräldrars hus som de har på Capri. Jag är väldigt stolt över mig själv att jag hittade till deras hus på en plats jag aldrig tidigare besökt genom bara en liten vägbeskrivning. Huset låg högt uppe på ön och från terassen (som täckte hela huset) såg man ända till havet. Utsikten var heeeeeelt amazing. På fredagkvällen åt vi middag bestående av underbar pasta och lördagen spenderades på stranden. Dock var det ganska molnigt, men det var skönt ändå. På lördagkvällen åt vi pasta igen (förstår inte hur jag ska klara mig utan denna italienska pastan när jag kommer hem till Sverige igen) och resten av kvällen spenderades åt att medla mellan två svå italienska flickor som bråkade konsant om vems leksaker som var vems. Tror att jag somnade runt 21.00 efter den fighten.

På söndagsmorgonen tog vi båten tillbaka till Napoli, åkte hem och gjorde i ordning för fotbollsfesten som skulle hållas här hemma på kvällen. Under VM samlas alla familjens vänner här för att tillsammans kolla på matchen. Eller männen kollar på matchen och kvinnorna står i köket och pratar. Jag tog hand om alla barnen varvat med att kolla på matchen och lyssna på kvinnornas uppspelta samtal på italienska. Har nu snappat upp ganska många ord och kan i vissa fall redan förstå sammanhanget i en mening med hjälp av ord och kroppsspråk. Det ord som just nu sitter längst in i mitt huvud är "guardare" som betyder typ "Titta på mig". Det var kanske tio ungar här igår och alla sa det ungefär var 20:e sekund. Gissa hur många gånger jag hörde det ordet då?

Nu ska jag gå till supermarketen och handla lite och sedan hämta tjejerna i skolan! Ciao!







2010-06-21 @ 12:17:10 Au Pair i Italien Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0