AU PAIR LIFE!

Det var en ganska händelserik dag igår. Efter noga övervägande bestämde jag mig för att gå ut en sväng i området och se mig omkring. Jag gick på samma gata hela tiden för att jag inte skulle tappa bort mig.

På eftermiddagen hämtade vi barnen i skolan och åkte sedan till en födelsedagsfest som hölls på stranden. Den lilla flickan fyllde sex år och hade både hoppborg, rutschkana och inhyrda lekledare på sin fest. Dessutom hade de catering och det kom mat i flera olika omgångar, först massa italenska smårätter, sedan kom massa olika frukter, sedan kakor och till sist en enorm födelsedagstårta. Jag var lite chockad, trodde att födelsedagskalas av den här standarden endast skedde i USA.

På kvällen träffade jag en engelsk tjej som också är au pair här och bor på samma gata som mig. Vi promenerade från vår gata ner till shoppinggatorna, satte oss på ett jättemysigt café en stund och gick sedan tillbaka. Supertrevligt att ha någon här som man kan prata med, när jag känner mig lite ensam. Imorgon ska vi ut med hennes vänner och äta pizza. Äntligen ska jag få prova Napolitiansk (???) pizza.

Ikväll har jag jobbat i form av att ta med flickorna till sin ballet class där dagen för exams var kommen. Jag som aldrig tidigare satt min fot i en balettstudio skulle klä på två trotsiga flickor balettkläder samt sätta upp deras hår i strama knutar där inget hår fick hänga ner. När jag trodde att jag hade klarat allt skulle den ena kissa och den andra började gråta för att hon absolut inte ville göra sin exam. Det slutar med att jag får klä av B och börja om från början med hennes små ballerinakläder och M gör aldrig sin exam utan bara gråter. Jag försöker hantera situationen!


Piazza Amadeo


Gatan där jag bor! Det är vackert. Ska ta mer bilder imorgon!

2010-06-16 @ 21:23:39 Au Pair i Italien Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0