SECOND DAY!

Igår landade jag som sagt i Rom och klarade av att ta mig både från flygplatsen till tågstationen och från tågstationen till Napoli. Trodde inte att det var sant när jag kom fram och hade klarat det. Tog även en välbehövlig dusch direkt. Efter att ha spenderat över fem timmar på varma bussar och tåg var jag blötare än vad mina fotbollsvänner är efter en fotbollsträning.

Åkte genom Napoli och upptäckte att familjen bor i princip mitt i smeten. Staden ser helt underbart mysig ut, det är soligt och massa folk överallt. Funderar starkt på att ta och gå ut en sväng och kolla lite, men då finns risken att jag aldrig mer kommer tillbaka, så jag vet inte än. Barnen är underbara och totalt oblyga och föräldrarna är även de jättetrevliga. Både barnen och föräldrarna säger hela tiden till mig att jag ser ut som en barbie. Huset de bor i är helt fantastiskt, det kan vara det finaste jag någonsin sett.

Igårkväll hade de bjudit hem massa vänner för att se Italiens första fotbollsmatch i VM. Jag tar tillbaka min lilla kommentar "Vad skönt att jag missar fotbolls VM" för det gör jag fan inte. Allt jag kan säga är att det hördes väldigt mycket när det blev mål när 20 italenare kollar på fotboll, och då befann jag mig inte ens på samma våning.

Just det, jag höll ju på att glömma. Jag har även träffat den första snygga italenaren. Han var lång och mörk och hjälpte mig att ta ner min väska från bagageutrymmet på tåget. Vilken man!


Här är jag precis efter att jag ätit en underbar frukost bestående av jordgubbsyoughurt, persika och vattenmelon!

2010-06-15 @ 10:35:36 Au Pair i Italien Permalink


Kommentarer
Postat av: Karolina Goes crasy-k

Sjukt Vacker ögonfärg du har! :o



Jag är åxå med i nellys tävling! rösta Gärna på min sko! Kram



2010-07-25 @ 15:48:19
URL: http://crasy-k.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0