IT'S HOT!

Imorse innan jag gick ut tittade jag på väderprognosen på internet för Napoli och fick en liten chock då det bara stod att det skulle bli 15 grader idag. Dock undrar jag vilket jävla stolpskott som satt ihop den prognosen. Temperaturen var minst den tredubbla. Jag som hade planerat att vara ute hela dagen fick gå hem vid halv 3 för att det var pinsamt att visa sig så svettig och varm bland folk. När till och med de sliskiga italenarna slutar ropa "Barbie" och "Ciao Bella" efter en så förstår man verkligen att något är fel.

Jag och min nyfunna engelska vän Monica gick idag ut på morgonen och åt glass (jag hann dock inte njuta av den eftersom jag var tvungen att äta jättefort för att förhindra att den smälte), gick en promenad vid havet förbi det lilla slottet som finns här och avslutade med lite shopping. Efter det gick hon hem och jobbade medan jag åt en liten paninilunch i min ensamhet. Sedan gick jag som sagt hem, eftersom det blev olidligt. Ikväll var ju planen att vi skulle gå ut och äta pizza, men det ändrades eftersom hon var tvungen att jobba.Jag måste även berätta hur otroligt stolt jag är över mig själv som fortfarande inte har gått vilse eller ens tagit fel väg en enda gång under mina dagar här. Woo!

Imorgon åker jag till Capri och stannar där över helgen = datorlös!

Nu måste jag kolla vad M gör. Jag tror att hon sitter nedanför mig på och vässar alla sina pennor på golvet! Och nu kom B in och slängde sig över mig och sa att hon älskar mig. Jag smälter!


En liten gränd som leder direkt ner till stranden från min lägenhet. Dock får jag inte bada, eftersom vattnet tydligen är "smutsigt"?


Wendela och glassen som smälter!


Monica med Napoli i bakgrunden


Stranden, havet och lilla slottet!


Shoppinggatorna ligger innanför husen!


Slottet!


Hamnen och vulkanen Vesuvio(???) i bakgrunden


Napoli kan vara en av de vackraste städerna i världen!
2010-06-17 @ 17:39:03 Au Pair i Italien Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0