GOING CRAZY!

Okej, idag gjorde jag något helt galet som jag aldrig någonsin trodde att jag skulle göra. Jag satte mig i en bil med fyra okända italienska män och lät mig bli bjuden på lunch.

Nej, mamma! Du behöver inte bli livrädd. Jag bedömde situationen som relativt säker efter mamman i familjen jag bor hos känner killarna och faktiskt bjöd hit dem idag. När de väl var här frågade de om jag ville följa med ut och äta lunch. Uppgjort, eller vad? Svensk och artig som jag är såg jag ingen annan utväg än att tacka ja och förväntade mig att jag hade de mest jobbiga timmarna framför mig någonsin. Dock blev det inte så farligt som jag trodde utan det var ganska trevligt. Alla pratade engelska (extreeeemt ovanligt här) och de var inte alls sliskiga (förutom killen som satt bredvid mig som hade lite sliskig blick).

Vi åkte till en jättefin restaurang som låg precis vid havet och där man hade en jättefin utsikt över vulkanen i de rikaste kvarteren i Napoli och åt skaldjur. Både förrätt, huvudrätt, efterrätt vin och någon slags champagne serverades och när notan kom in och jag noterade att den var på närmre 2000 svenska kronor blev jag lite orolig. Dock vägrade gentlemännen låta mig betala min del (vilket jag ändå inte hade kunnat göra, för jag hade inte tillräckligt med pengar men självklart erbjuder man sig) och jag är ännu en gång extremt tacksam över att jag är kvinna. Tänk vad mycket pengar man sparar bara genom att ha ett speciellt kön. Superbra! :)


Vågade inte ta upp kameran mitt i maten för att fotografera utsikten, men ungefär så här kan det se ut om man fråga google!
2010-06-22 @ 16:40:14 Au Pair i Italien Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej,



Ser att du ska lägga ner din blogg.

Hittade den nu när jag var inne och googlade på nanny i itailen. Så du är alltså här och jobbar?

Hur gick du till väga för att hitta din familj?



Jag bor uppe i norra italien =)

Hade varit super med lite tips!



Hoppas du får en bra dag!

Linda

2010-09-24 @ 07:48:10
URL: http://gorakarriar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0