LETAR DESPERAT EFTER VÅRTECKEN

Tog en välförtjänt (?) långhelg, men det får man faktiskt göra när man har lov. (Att jag ens vågade nämna att jag har lov. En medelålders man som är bitter över sitt jobb har mig under dödshot när jag har lov. Antagligen är han avundssjuk eftersom han inte är 17 år och har lov. Fy!)

De senaste dagarna har jag haft en minidepression eftersom jag bor i istids-klimat medan min syster har sommar i L.A. Men nu har jag bytt taktik, istället spenderas dagarna (pengarna) på mig själv. Jag har bestämt mig för att istället för att gå och deppa på grund av vintern ska jag istället låtsas att det är sommar. (Precis som jag gjorde när jag var 12 år gammal och höjde värmen typ ungefär 35 grader på mig rum, tog på mig bikinin och kollade på O.C en hel helg.)

Igår i Linköping, till exempel shoppade jag bara sommargrejer. Rosa örhängen, solglasögon, rosa byxor, en vit kofta, en rosa hudlotion och en rosa deo. Dessutom lyxade jag till det med ansiktsbehandling och fick färgning av ögonbryn och ögonfransar på köpet. Och så klart, köpte en ansiktskräm för 400 eller 500 kronor (har visst förträngt priset). Idag har jag klippt håret, vilket var otroligt välbehövligt. Min frisörskräck och klippa i mitt hår/själ-skräck för med sig att jag endast klipper håret när det är på gränsen till att trassla ihop sig till en boll som aldrig går att borsta ut.

Dessutom lyssnar jag på Tik Tok på repeat hela dagen. Och som sagt, jag är inte bitter för att min syster bor i Santa Monica, Los Angeles, fucking jävla California, och jag bor i typ... Antarktis........

PS. Tur att studiebidraget kommer om några dagar.



Ny tröja


Ny hud, ögonfransar, ögonbryn, hår och örhängen (observera vårtecken: fräknar)


Lilla ansiktskrämen för förstört min ekonomi för en tid framöver

2010-02-24 @ 14:12:08 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0