Därför tog Björn Ferry OS-guld?

Jag trodde ALDRIG i hela mitt liv att jag skulle kommentera något om OS här i min blogg, men jag känner mig faktiskt tvungen. Nämde inte jag för ett tag sen att solning är ett bra sätt att må bra på. Nämnde inte jag att Björn Ferrys OS-vapen var att sola solarium? Och vem tog nu OS-guld igår? Kanske värt att fundera över!? :)

Läs mitt inlägg här!

Eller läs artikeln om Björn Ferry här!

När jag nu ändå pratar om OS här, så kan jag väl lika gärna fortsätta på den tråden. Kan någon snälla förklara för mig varför alla OS-deltagare ser så extremt tråkiga, färglösa och glåmiga ut? Visst, om de kanske idrottar. Men varför kan man inte piffa upp sig lite iaf när man syns på TV över hela världen? Tacka vet jag Björn Ferry, han måste ju vara brun i alla fall.

Hade en diskussion om det här i skolan idag, där jag blev totaldissad med mina åsikter. Så snälla, skulle någon vilja stötta mig?

2010-02-17 @ 17:15:40 Solning Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

hmmmmmmmmm

2010-02-17 @ 17:33:16
Postat av: :D

aldrig vendela, vilken sjuk ide´!!!!!

2010-02-17 @ 23:37:21
Postat av: Anonym

Det är vetenskapligt bevisat, senast för en månad sedan att det är farligt som fan.

2010-02-17 @ 23:50:48
Postat av: Lotta

Det stämmer inte. Rapporten som WHO stödjer sitt beslut på - att lägga solarier i samma riskklass som solen, sill, arsenik och rött vin - är numera sågad av forskareliten eftersom den byggde på felaktiga grunder.

Cancerforskare som Professor Moan, Docent Pelle Lindqvist, Prof Giovanucci är alla överens om hur bra det är med D-vitamin för att motverka bl a cancer och blodpropp. Den viktigaste källan till D-vitamin är sol och solarier, enligt dem. Björn Ferry som läst in sig på forskningsresultaten kring solariesolning valde att sola solarium för att hålla sig frisk från förkylning osv. Han tog GULD!

2010-02-18 @ 16:18:04
Postat av: Berra

Det är sant. Det finns inte en enda vetenskaplig studie eller rapport som har lyckats påvisa något samband mellan solariesolning och hudcancer. Flera grundliga solariemotståndare har försökt, men inte lyckats. Den här studien finns alltså inte. När våra myndigheter (SSM strålsäkerhetsmyndigheten) säger så, är det en ren och skär lögn.

2010-02-18 @ 17:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0