PALM SPRINGS!

Befinner mig just nu i Palm Springs (ca tre timmars bilresa från LA). Igår hyrde Mia och jag en bil och gav oss iväg med destination Palm Springs. Dock hade vi ingen vägbeskrivning, utan klarade oss med den snabba lilla genomgången av den lilla tanten i informationskiosken i Santa Monica som ingen av oss förstod . Vår räddning var att hon skrev ner tre namn på vägar som vi skulle korsa för att ta oss hit. Väl ute på freewayen hittade vi lätt första vägen, sedan kom även andra och tredje vägen och rätt som det var ser vi en Palm Springs-skylt! Vi blev ganska lättade över att upptäcka att vi inte kört på fel väg i tre timmar!

Palm Springs är ett underbart litet ställe som ligger mitt i öknen och med omgivande berg. Idag har det varit cirka 30 grader varmt och klarblå himmel, så vi har legat vid poolen hela dagen. Ganska häftigt att ligga och sola samtidigt som man ser de snötäckta bergstopparna.

 Nu ska vi ut och äta, shoppa och kanske göra manikyr och pedikyr! Tyvärr glömde jag kamerasladden hemma, så bilder kommer nog inte förrän på måndag!





2010-04-11 @ 02:55:30 Resor Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0