Tjejer, lär er att ragga som killar!

Jag vet att jag många gånger har utgett mig för att veta allt om hur killar tänker, och faktiskt så måste jag säga att det är så. Jag vet precis allt om hur det motsatta könet tänker. Men ni ska för all del inte tro att det är något jag har kommit fram till helt själv genom egen erfarenhet, absolut inte. Egentligen är det inte jag som vet allt det här, utan tidningarna talar genom mig.

Idag tänker jag inte alls lägga massa skit på er killar för att tala om för er hur ni ska göra och vad ni absolut inte ska göra när ni träffar en tjej. Jag tror nog att ni har lärt er det (men för det tänker jag aldrig sluta tjata om att det INTE är okej att skicka ett åttonde sms när hon inte har svarat på de första sju). Utan idag tänker jag berätta för er tjejer hur ni ska lära er att ragga som killar. Livet är alldeles för kort för att ni tjejer ska sitta och vänta på att killen med stort K ska ringa. Bidra till ett jämställt samhälle genom att själv ta initiativ och res dig upp från hörnet där du tror att du ska sitta och se söt ut. Här kommer guiden för hur tjejer ska bli lika självsäkra som killar på raggningsfronten!

1. Gör en entré där du inte ser ut att be om ursäkt för att du finns. Ställ dig inte i ett hörn och låtsas skriva sms eller smeta på läppglans på de redan läppglansfyllda läpparna bara för att du inte har någon av dina vänner inom en radie av två meter. Hur många killar fungerar så egentligen? Nej, precis!

2. Ha kul och om du inte har kul kan du i alla fall se ut att ha kul. Ingen kille väljer att gå fram till en tjej vars mungipor håller på att falla i golvet. Och om han nu skulle göra det så är han nog en riktig torris och har lika tråkigt själv!

3. Spana in killen du vill ha och låt honom förstå det. Det handlar inte om att helt ohämmat kliva fram och berätta hela din livshistoria för honom och sedan inte lämna hans sida. Då kommer du garanterat skrämma iväg honom. Håll kvar hans blick och låt honom se vad du tänker (om han är tillräckligt smart förstår han). Han kommer garanterat titta efter dig resten av kvällen.

4. När ni får kontakt, låt honom sköta snacket. Ju mer du vet om honom desto mer makt har du över honom. Ofta svamlar nervösa killar (det stämmer enligt mina egna erfarenheter) om saker du tycker är riktigt ointressant, men du kan väl i alla fall låtsas att du tycker det är intressant?

5. Om han aldrig kysser dig får du ta saken i egna händer. Visst, det känns alltid bättre om killen tar initiativet till första kyssen men om han låter dig vänta så länge att du får nackspärr av att hela tiden sitta med huvudet i rätt läge för en kyss får du vänta för länge. Prova först med att lite diskret försöka visa din uringning mer och om det inte heller fungerar så får du helt enkelt ta saken i egna händer!

6. Ge honom inte ditt nummer utan låt honom kämpa lite. Så lätt ska han inte få dig. Om han vet ditt namn kan han leta reda på dig på facebook och det räcker gott och väl. Om han verkligen vill träffa dig igen kommer han hitta ditt nummer, jag lovar. (Om det däremot är en kille du vill bli av med så snabbt som möjligt ge honom numret 0705114966 så lovar jag att han aldrig mer försöker ringa dig).

7. Om du vill ligga med honom, gör det. Så gör alltid killar!





2009-09-02 @ 20:05:25 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ganska skön sista punkt ;)ligg med honom om du vill!

2009-09-02 @ 20:42:24
Postat av: Ella

Vad är det för nr du har lagt ut? 0705114966?

2009-09-02 @ 22:05:06
Postat av: Anonym

dissanumret kanske? ;)

2009-09-03 @ 16:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0