Hur kan en svenskalektion vara så rolig?

En av de andra faktorerna till varför den här dagen blev som den blev var vår svenskalektion. Vi hade nämligen någon slags skrivstafett och i vår grupp spårade det ut en aning. Jag, Amanda, Becca, Jenna och Sofie skrev alltså en del var av en berättelse utan att veta vad de andra hade skrivit tidigare. Ett exempel på hur det kan bli är:

"Hej hej sommar! Hej hej sommar! Det är låten som snurrar runt i mitt huvud just nu. Solen steker och jag känner mig som en stekare. Snygg som jag är går jag runt på stan och förför alla brudarna. Stranden var full, varje gräsplätt är täckt av handdukar och picknickorgar. Jag tog upp mitt strandtennis jag köpte på Mallorca och frågade killen i sällskapet bredvid om han ville spela. Han var så snygg i badbyxor. Vilken kropp. Han kollade på mig och log. Jag kunde inte låta bli att fnissa, bli generad och helt varm i kroppen. Jag blev kär. Hjärtat började slå, svetten rann och kinderna blev röda. Han var så snygg att jag fick spelet. Jag bestämde mig för att göra något drastiskt. Jag gick fram till honom. Sa till honom vad jag tyckte. Han sa vad han tyckte och det passade perfekt. Vi är ett perfekt par. Jag älskar honom och vi kommer att leva tillsammans förevigt.

Nu vet jag vad jag ska göra varje gång jag har tråkigt eller är på dåligt humör!

2009-09-22 @ 17:38:30 Humor Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0