Växjö!

En helg i Växjö är avklarad. Inte för att det var något ansträngade eller så...

I alla fall har jag hälsat på Sebbe i hans nya lägenhet, kollat på två hockeymatcher (fryst ihjäl med andra ord) shoppat världens finaste kofta, fått p-böter och trott att jag sett en ren!

På vägen hem var jag en aningens trött och när vi var i Virserum pågick världens största julskyltning och hela samhällets befolkning måste varit samlade på samma kvadratmeter. Helt plötsligt ser jag en ren som står vid vägkanten och jag tyckte att det var lite annorlunda, men roligt att de hade en ren på julskyltningen (haha). Sekunden efter springer "renen" över vägen och jag skriker rätt ut, och Lotta tvärbromsade med bilen. Då förstod jag att det inte var en ren, utan ett rådjur (eller fråga egentligen inte mig, jag skulle inte se om det var en älg eller ett rådjur) som slängde sig för döden. Vi missade ren-rådjurs-älgen med ungefär två centimer. Bra det, annars hade jag haft en söt vän liggandes i mitt knä!
2009-11-29 @ 21:21:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0