Solning ger dig D-vitamin, D-vitamin gör dig frisk!

Ett säkert kort för att överleva vintern!

SOLA SOLARIUM


Om inte är det stor risk för att du får sitta och snora och hosta hela vintern eftersom du inte får tillräckligt med D-vitamin som du behöver under vintermånaderna. Under sommaren får du tillräckligt med D-vitamin i den riktiga solen när du är ute mycket. Och jag tror att de flesta som läser detta kan säga på rak arm att de inte får många solstrålar på sig under vinterhalvåret. (Speciellt en dag som denna när det var kolsvart ute när jag gick hem från skolan. Hallå, får det vara så?)

Så snälla, skit i alla små gubbar som säger" solariesolning ger dig cancer" för det är inte sant. Det finns ingen som helst forskning som visar att det stämmer.

SOLNING ger D-VITAMIN, D-VITAMIN gör dig FRISK!

För fortsatt läsning hänvisar jag dig till: Ferrys udda OS-vapen: Solarium i hemmet

Tack!



2009-11-23 @ 20:00:36 Solning Permalink


Kommentarer
Postat av: Tinde

Åh härligt! då behöver jag inte få dåligt samvete nästa gång jag sooolar!

2010-05-06 @ 08:36:20
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0