Vår aleo vera-kupp!

Jag höll mig borta från facebook i två dagar, men det hindrar ju inte andra från att vara aktiva. Det ledde till en oändlig drös med nya händelser och även ett par vänförfrågningar. Men det absolut roligaste var att jag hade blivit taggad i 16 bilder (vissa var finare än andra) av min vän Hanna!

Bilderna kommer från vår klassresa till Turkiet förra sommaren och den sista bilden i albumet fick mig att minnas något av det roligaste på hela resan. På vägen hem var alla de 30 personerna som var med på resan dödströtta och lite torra i hyn efter allt solande och badande, utan jag och Hanna. Eller vi var också torra i hyn, men absolut inte dödströtta. Vi tyckte att alla var så otroligt tråkiga när de bara låg och sov i bussen till flygplatsen i solfrossa, så vi bestämde oss för att lätta upp strämningen lite.

Vi tog precis den sista aloe verakrämen ur tuben och insåg att nu kommer vi fjälla bort att solbränna innan vi ens har satt oss på flyget. Detta fixade vi genom ta fram en glidmedelstub någon av oss (jag nämner inga namn) hade i väskan och hällde över det i aloe veratuben. Bör även tilläggas att det inte fanns någon kork, så vi hällde allt in i den lilla öppningen och det tog ganska många minuter. Sedan var vi redo(!) igen och vi väntade bara på nästa person som skulle fråga om någon i sällskapet hade hudkräm.

Lyckligtvis var nästa person som frågade efter hudkräm vår vän Natalie och glatt räckte vi över aloe vera/glidmedel till henne och vi såg hur hon tryckte ut en stor klick med glidmedel och började smörja in sitt bröst. Dock kunde vi inte berätta vad vi egentligen hade gjort eftersom hon redan var fruktanvärt arg på oss för att vi hade skrattat hela tiden under vårt projekt när hon försökte sova. Så sanningen kom inte fram förrän ett par månader senare...


Sista bilden i albumet, jag med vår aloe vera/glidmedel. Inte så vacker, men så roligt!



Här kommer lite andra bilder från Hannas facebook-album på vår roliga resa!


Kanske en kväll på Havanna!


Natalie som smörjer in sig i glidmedel och dricker mängder med vatten!


Drink! Natalie har fått för mycket?


En vanligt dag på stranden!


Ja, ännu en vanlig dag på stranden!
2009-05-27 @ 18:27:38 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: jag var med på resan

hahaha, det kommer jag ihåg

så hiiiiiiimla roligt var det, åå natalie

2009-05-27 @ 18:31:36
Postat av: sara

fin blogg :D! besök min med ^^

2009-05-27 @ 18:38:34
URL: http://saaraaaaaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

måste bara tillägga att jag hade feber och var sjukt irriterad på er just då, går dock att skratta åt nu efteråt :) hahaha!

2009-05-28 @ 16:56:32
Postat av: Anonym

måste bara tillägga att jag hade feber och var sjukt irriterad på er just då, går dock att skratta åt nu efteråt :) hahaha!

2009-05-28 @ 17:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0