Skulle dagens ungdomar vara lättgenerade?

Hejsan!

Hade idrott sista lektionen idag, vilket resulterade i ett brutet knä för mig (om det nu är möjligt). Amanda och jag skulle köra en liten vals till musiken, men det slutade med att vi landade på golvet. Mitt knä klämt mellan hennes röv och golvet. Aj aj aj. Hon har verkligen problem med balanssinnet den tjejen, son någon sa igår!

Vår kurator deltog också i idrottslektionen en stund och passade då på oss att tipsa om en jättekuk som finns i närheten av skolan. Vad vi inte då visste var att hon syftade på en utväxt från ett träd som är den egentliga betydelsen för ordet. Hon ville antagligen få bort våra generade sidor genom att säga "förbjudna" ord. Men jag har väl aldrig varit generad för sådant? Däremot tror jag att om ungdomarna nu skulle bli generade av dessa ord, tror jag att det bara är när det är vuxna som säger dem! :)


Tog en bild på den vackra omgivningen när jag haltade hem från skolan. Dock hade det varit finare med sol!
2009-05-06 @ 14:29:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0