Kungligt bortgjord!

Det finns ju folk som är ganska trögtänkta och inte förstår så mycket. En av mina vänner är precis så, och jag hade tänkt att berätta en liten historia om honom. Han heter Fredrik och är bosatt i antingen Norge, Kasås eller i Sebastians gästrum. Hans största intresse är att odla hår på bröstet.

Hur som helst. Fredrik har under en tid jobbat på en båt i Norge (antagligen med att rensa fisk eller något), men kom hem för ett tag sedan och har nu pendlat mellan Kasås och Sebbes gästrum den sista tiden. För ett tag sedan fick han ett erbjudande om att jobba på en av de största, finaste och mest välbetalda båtarna i Norge och självklart blev han riktigt glad. Fredrik trodde att han genom det här jobbet inte bara skulle bli rik, utan även få mängder med tjejer efter sig. Han fick telefonnumret till chefen på båten av en vän som sa att han skulle fråga efter Harald och sedan slog han en pling direkt med förhoppningen om att bli rik i bakhuvudet. När sedan någon svarade i andra änden av luren sa Fredrik:
"Jag skulle vilja prata med Harald".
"Nej, tyvärr. Det går inte", säger personen i telefonen.
"Joo, men jag måste prata med Harald", fortsätter Fredrik.
"Du vet väl att Harald är Norges kung och att du har ringt till hovet?", hör han då personen säga.

Oj Fredrik, lurad. Vilken otur. Där rök både rikedomarna och tjejerna. Norrmän har antagligen riktigt bra humor! ;)


Tänk att lura en dum norrman till att ringa upp Sveriges kung! Ha ha!
2009-05-10 @ 19:33:13 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: Fredriks vän

Hahaha, kan inte säg att jag är jätteförvånad!

2009-05-10 @ 22:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0