Jordgubbspaj!

Jag gör en Linda idag och skriver ett litet recept på min blogg! :) Jag kan dock inte säga hur den smakar, för jag har inte smakat den än och jag kan inte säga hur jag gjorde, för det vet jag faktiskt inte. Jag använde i alla fall mjöl, socker, smör och jordgubbar och geggade ihop de på något sätt.

Nej, självklart skojar jag. Jag vet alltid vad jag gör i köket! Här är receptet:

Du behöver:
125 gram smör (eller margarin)
3 dl vetemjöl
1 dl socker
3-4 deciliter jordgubbar

Gör så här :
Sätt ugnen på 200-225 grader. Blanda vetemjöl och socker i en bunke. Dela smöret eller margarinet i tärningar och finfördela det med fingrarna så att det blir en grynig massa. Smöra en ugnssäker form. Lägg i jordgubbarna och sockra lite lätt. För att få en fastare paj kan du även strö över lite potatismjöl. Smula sedan mjölblandningen över bären och sätt in pajen i ugnen i cirka 20 minuter.


Mumma?
2009-05-21 @ 14:34:21 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: M

Är det där blåbär? ser mer ut som hallon eller jordgubbar?

2009-05-21 @ 15:34:38
Postat av: Linda

Den ser riktigt mumsig ut! :)

2009-05-21 @ 16:47:54
URL: http://gunnarssonlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0