Är inte detta olagligt?

Kom hem från skolan för ett tag sedan och hör då att det är ett himla liv utanför fönstret. Jag kollar ut över torget och får en lätt chock över vad jag ser. Sverigedemokraterna har nämligen slått upp ett litet läger mitt på torget här utanför. Får man verkligen göra så? Jag stod i fönstret i ungefär fem minuter och jag hörde både argument som "Vi vill ta tillbaka makten över vårt eget land" och "Vi arbetar aktivt för att minska invandringen i Sverige".

Hur vågar de stå för dessa åsikter? Hur vill de stå för dessa åsikter? Hur vill de åka ut till olika ställen och stå och predika om något som de bara för ifrågasättande och burop för? De kanske värvar någon ny medlem då och då, men är det verkligen värt det? Hur kan de stå och predika om något som liknar (och låter som) Tyskland på 1930 och 1940-talet?

Jag är verkligen inte en person som har svårt att respektera andras åsiker. Alla människor är olika, men någonstans måste man dra gränsen. Jag kan inte förstå hur de kan vara så inskränkta i de här konservativa åsikter om att Sverige ska vara Svenskt och det går inte ändra på. Sverige kommer alltid vara Svenskt, men för det kan det väl bo människor från hela världen här? Det kommer fortfarande alltid vara Sverige.

Visst, här i Sverige har vi vår så kallade yttrandefrihet. Men, är det snacket som Sverigedemokraterna kör med verkligen yttrandefrihet? Jag skulle hellre kalla det hets mot folkgrupp. Borde inte de här extrema åsikterna vara olagliga att yttra? Det finns så mycket andra lagar i Sverige om vad vi får göra och vad vi inte får göra, så varför kan vi inte lägga dem p något vettigt? Borde vi inte stoppa Sverigedemokraterna nu innan det blir för sent?

Vill vi "svenskar" verkligen bli så främlingsfientliga mot invandrare som människorna i USA är mot de svarta? Faktiskt så finns det knappt inga urinvånare i USA, alla är invandrare från olika länder. Det handlar bara om hudfärgen!


Det verkade vara väldigt många som var intresserade av att höra vad de hade att säga?
2009-05-19 @ 14:47:10 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Dollan

Du är så klok Wendela!!! =)=)

kram till dig

2009-05-19 @ 15:11:53
Postat av: Lars Ohly fanclub

Mitt råd till alla som velar angående Europa-parlamentsvalet. Dissa Sverigedemokraterna och Piratpartiet! Maken till oseriösa parti har sällan skådats.



Gör gärna som jag och rösta på Vänsterpartiet.



För solidaritet och ökad välfärd!

2009-05-19 @ 15:19:26
Postat av: Richard

Saken är att SD har en sådan fruktansvärt bra ridå för att dölja sina "egentliga" åsikter. Studerar man partiet noggrannare vet man att den tidigare ledaren varit medlem i Nordiska Partiet - som öppet är nazistiska.



Sedan kan jag dock hålla med om att invandringen i nuläget bör begränsas. Det är absolut inte för att jag är rasist, utan med tanke på den ekonomiska krisen bör man fokusera på den redan bosatta befolkningen. När ekonomin går åt andra hållet däremot, kan man återigen öppna upp dörrarna för ett mångkulturellt samhälle.

2009-05-19 @ 15:29:25
URL: http://divinum.blogg.se/
Postat av: Robba

Lägg ner sverigedemokraterna!

2009-05-19 @ 16:40:36
Postat av: bella

bra skrivet där, håller med dig till 100 %!

2009-05-19 @ 17:18:26
URL: http://ballabellas.blogg.se/
Postat av: Robba

Så jävla trött på all främlingsfientilghet! Precis som Wendela skriver att det de säger är otäckt likt nazi-tyskland!

2009-05-19 @ 22:28:22
Postat av: Anonym

Haha parodi! Det klart att sverigedemokraterna aldrig skulle klara av att styra svergie men deras invandrarpolitik tycker jag faktiskt att andra partier på borde ta efter...Och då menar jag inte altting men tilll viss del...Dagens partier bågar inte ta upp indvandrarfrågan som enligt är en väldigt stor fråga...De vågar inte göra detta pågrund av att de då kan förlora invandrarnas röster som är mycket fler än vad man tror...

Om ni tittar på invandrarna i dagens samhälle så sitter de flesta hemma i sina lägenheter och låter sina barn sköta handlingen av mat och det mesta där man måste ta kontakt med svenska människor...Är inte detta främlingsfientlighet???

Det är ju inte bara invandrarna som gör fel givetvis..det är ju främsta politikerna som har låtit detta problem växa och växa och nu går det knappt att stoppa problemet men ändå så bara pumpar det in nya invandrare i sverige hela tiden utan att vi egentligen har någon plats för dom...Yta finns det ju givetvis men jag menar resurser för att kunna kolla upp hur de sköter sig och om de klarar sig.....Det är främst detta som de gör fel...Det är ingen som hälper dom in i det svenska samgället...Vi skickar bara in dom i en förort där de sedan sitter och snackar arabiska eller vad det kan vara hela dagarna... Ni kan ju jämföra detta med att om vi t.ex. skulle utvandra till Irak eller något...Inte fan skulle vi kunna gå omkring där och snacka svenska och gå omrking och kalla irakierna för idioter....Då skule vi fan bli dödade!

Vi måste stoppa invandringen ett tag och ta hand om de invandrare som vi har först och främst..När detta problem är löst så kan vi ju börja släppa in invandrare igen...



Givetvis så finns det ju invandare som försöker att ta sig in i det svenska samhället och de ska ha all heder...De har jag absolut ingenting emot...Det är bara de som sitter hemma och säger att sverige är ett jävla skitland..Det är de som jag är emot...Va fan ska de hit att göra då om det är så jävla dåligt?? Är det bättre i Irak där man knappt kan gå ut genom dörren utan att bli ihjälskjuten???

De kan ma lika gärna utvisa och ta in invandare som sköter sig istället...Jag vet att de kan ha ipplevt exremt hemska saker men jag tycker fortfarande inte att de har rätt att göra som de gör....



Man kan ju även kolla vilka föräldrar det är som kommer på föräldramöten i skolan...Inte fan är det invandrarna som kommer utan det är svenskarna som kommer dit varje gång när det egentligen är invandarna som ligger bakom de flesta problemen...Givetvis så vet jag ju att det finns svenskar som är idioter också och attt det finnns invandaraföräldrar som är jättebra och verkligen försöker att vara med sitt barn i skolan och överallt där de behövs..Det är synd dessa personerna bara är 10% av invandarna och inte tvärtom att det är 90% som försöker och 10% som inte bryr sig överhuvudtaget...







2009-05-20 @ 22:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0