Slaget vid Stjärnhusen

I fredags hände någonting mycket oväntat... Förutom det oväntade besöket från Motala, hur många människor i den här världen är egentligen så härligt spontana (eller dumma, välj själva) att de en fredagkväll istället för att stanna hemma i sin i alla fall lite större hemstad där det i alla fall finns ett uteställe som inte med jämna mellanrum går i konkurs, styr kosan mot den lilla kroglösa hålan Vimmerby. Kul initiativ av Björn och Benny tycker jag i alla fall! Väldigt kul att även Tom och Jerry joinade det trevliga  och opretentiösa samkvämet!

Tillbaka till den oväntade händelsen... Mitt i vindrickande och spelande av vårt hemmagjorda "Jag har aldrig-spel", som vissa deltagare hade mer svårt än andra att förstå, citat Benny: "Ska alla dricka samtidigt"? Nej Benny, du ska dricka när påståendet inte stämmer in på dig och dina tidigare äventyr! Alla sitter runt Linnéas soffbord och har mycket trevligt när min vän Becca helt plötsligt reser sig upp och hennes rumpa hamnar i höjd med mitt ansikte. Försiktigt klämmer jag på hennes ena skinka och påminns återigen om hur mjuk och lös den faktiskt är. Detta slänger jag då helt impulsivt ur mig till Beccas dejt Jerry som sitter brevid mig. Jag vet inte om han hör fel i sorlet från de andra eller om salongsberusningen har gjort honom lite dill, för han greppar den andra skinkan varpå han slänger ur sig kommentaren "Ja, fan vad lös du är Becca"! Becca får något svart i blicken och inom bara två sekunder har hon hunnit både slå till Jerry hårt på familjejuvelerna samt sprungit in på toa och gömt sig. Jag sitter mållös kvar och stirrar på Jerry som i chocken över sin eventuella barnlösa framtid även råkade slå i båda smalbenen i soffbordet. Jag tvekar någon sekund innan jag mumlar "Hur gick det egentligen Jerry"? Hårdhudad kille måste jag säga för hans svar var att det gjorde mest ont i smalbenen!

När Becca efter tio minuter fortfarande inte kommit tillbaka från toaletten (hon brukar i vanliga fall vara snabbare än blixten där inne) smyger jag mig dit för att se vad som egentligen står på. När jag öppnar dörren står där en generad och skamsen, nästan tårögd Rebecca och stammar fram "Jag skulle egentligen bara slå till lite löst, men tappade balansen och fick till en riktig högerkrok". Ja, säga vad man vill om Tom och Jerry, men de vet hur man får lite fart på ett vanligt grupphäng som Martin Modigs #32 skulle ha sagt!

Tack för en trevlig kväll mina vänner!

Tom och Jerry endast sekunder innan tumultet bröt ut


!
2009-03-09 @ 21:04:45 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnéa

En riktigt bra tolkning av kvällen :) Hoppas vi ses på fredag igen för ytterligare äventyr!

2009-03-10 @ 10:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0