Wendela och Michaela på roadtrip!

Hej!

Mia och jag sitter nu i bilen på väg till Linköping. En liten roadtrip. Anledningen till att jag har med mig datorn (är förvånad över att internetet gick igång här mittt ute i ingenstans) är att Mia just nu sitter och pratar i telefon med en familj i USA. I slutet av sommaren åker hon till USA som au pair ett år och hon har kontakt med massa familjer och kommer välja ut en hon ska bo hos. Hör just nu hur hon sitter och berättar att hon gärna vill lära deras familj om Sverige, hur hon älskar att spela fotboll, gå till gymmet och massa andra saker. Sen när undrar jag? Inte visste jag att det var så mycket saker jag inte visste om min syster!

Ny snö har ju även kommit idag och det enda roliga jag kan komma på med det är det är ganska kul att kolla på Mia när sopar bort all snö från bilen. Optimistisk som jag är har jag även inbillat mig att om det är mycket snö på vintern så borde det bli en bra sommar. Om min teori stämmer så borde det alltså bli en ovanligt bra sommar i år. Hur som helst så är jag trött på min vinterjacka!

Nu körde vi precis ut från den lilla rastplatsen vi hade parkerat på under Mias samtal. En lastbil körde förbi och all slask, snö och sten som låg på marken hamnade över oss med en smäll! Mias första reaktion var "Körde han på oss"? Nej Michaela, om han hade kört på oss hade vi nog legat i diket ungefär 50 meter längre fram!


Min syster sopar bilen.


Jag roar mig med annat när Mia pratar med sin nya eventuella familj
2009-03-27 @ 12:59:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0