Tingel eller nötallergichock?

Nu har Becca och jag precis kommit hem efter en välbehövlig solning. Det finns nog inget skönare. Dessutom solade jag ensam idag istället för att trycka in oss båda två i solariet som vi brukar göra. (Det är inget jag rekommenderar eftersom att man får ränder på armarna där de trycks ihop mot varandra och även på magen eftersom att man måste lägga händerna över där).  Något jag däremot rekommenderar är att använda någon solkräm när man solar. Om det finns att köpa på soloteket där du brukar sola så kan jag säga att det är värt pengarna att köpa det, eftersom att det tar mycket bättre då.

Själv använde jag en solkräm med tingel i idag. Det fungerar så att man först får väldigt mycket färg direkt, men sedan lägger det sig efter en liten stund och blir riktigt brunt. När Becca skulle använda det första gången visste hon inte alls om att det fungerade så här. Hon smetade glatt på krämen överallt på kroppen och var glad som vanligt, tills en stund senare när hon märker att färgen har börjat krypa fram på kroppen. I ren panik ställde hon sig i duschen och tror att hon har fått en nötallergichock. Det tog ett tag för henne att förstå när vi förklarade att det var precis så här det fungerar, det är helt normalt. Som tur var fick hon inga bestående men och är nu sig själv igen!


Jag sitter med en solkräm i handen framför Ultra Tan-solariet. Dagen till ära har jag på mig min "Macho-Berra t-shirt"
Fotograf: Reebeccca Eriksson
2009-03-11 @ 16:11:01 Solning Permalink


Kommentarer
Postat av: S

Terminator!

2009-03-12 @ 21:48:12
Postat av: emelie

hej! undrar vart du köper solkrämerna till solarim? :P

2010-05-10 @ 19:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0