Händelseförlopp: Mia och Wendela kollar på film!

Eftersom att Mia inte orkade gå ut igår (när hon var ute förre helgen två kvällar i rad var hon död hela måndagen och tisdagen) bestämde vi oss för att vara "is hemmakväll" istället. Vi satte på en film eftersom jag skulle klara av att vara vaken tills Robin kom hem från Harrys. Jag valde den absolut sämsta jag kunde hitta i vår lilla samling, den svenska filmen Känd från tv.

Händelseförloppet de närmsta en och en halv timmarna gick precis som alltid när jag och min syster kollar på film:
- Efter 4 minuter frågar jag henne "Är du vaken" och hon svarar som alltid "Ja".
- Efter 6 minuter upprepas samma sak. Hon försöker fortfarande låta övertygande om att hon faktiskt är vaken.
- Efter 7 minuter somnar hon och jag hör hur det börjar snusa lite från andra sidan av sängen
- Efter 11 minuter sätter hon sig med ett ryck upp i sängen, slänger av sig glasögonen som fortfarande sitter på och lägger sig ner igen lika snabbt och somnar om direkt.
- Efter 11 minuter och 1 sekund ligger jag som vanligt vaken och får kolla klart på filmen själv med lite snarkningar i bakgrunden.

Nu ska jag plugga, på en lördag! Blöh på det!
Puss
2009-03-28 @ 15:24:51 Humor Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0