Dåligt samvete-metoden

Modevisningen gick bra. Det enda som gick fel var att mina skor var inte precis just de jag skulle ha valt själv och att det gick lite snabbt mellan varven så min klänning satt bara halvt på. Mias prislapp satt utanpå! Jag kan tyvärr inte lägga in några bilder eftersom att jag har råkat slarva bort kamerasladden. Jag skyller fortfarande på Mia och lättlurad som hon är tror hon fortfarande stenhårt på att det är hon som har slarvat bort sladden! Det kallas dåligt samvete-metoden! Samma metod som barnen i Indien använder när de försöker sälja sina smycken. De kollar på en med hundögon och säger att man faktiskt har lovat att köpa något. Det är pinsamt lätt att bli övertalad och ändå köpa ett armband av dålig kvalitet till ett alldeles för högt pris.

Med ungefär samma metod som jag lurade Mia att hon har slarvat bort kamerasladden lurade hon mig att följa med till Linköping imorgon. Trots att jag var där förra veckan och har lite dåligt med pengar just nu så måste jag följa med, eftersom att annars får hon åka ensam och då får jag dåligt samvete.

Ganska luddigt inlägg, jag vet, men det är nog ändå första gången jag skrev ner precis vad jag tänkte. Nu ska jag och Mia kolla på vårt favoritprogram two and a half men, ha lite mer kuddkrig och sedan sova!

God natt!


En gammal bild på min syster och mig

2009-03-26 @ 22:26:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0