Har du störst behov av skor eller Coca-Cola?

Idag berättade min mamma som jobbar i en skoaffär om en rolig händelse. En kille i 15-årsålderna kom in och skulle köpa ett par skor. Han gick först in och kollade runt lite innan han gick fram till mamma och frågade om det fanns någon annan skoaffär i närheten. Hon förklarade vägen och han sprang iväg med sina trasiga skor.

En kvart senare kom han tillbaka och gick fram till min mamma och sa "Fy fan vilka dyra skor de hade. Vad kostar era skor?" När hon frågade vad de högst fick kosta sa svarade han "Jag har 300 spänn, men jag måste käka för dem också". Då kommer hans kompis med ett inlägg i samtalet, "Fan vad mycket pengar du har gjort av med idag." Han vänder sig då mot min mamma och förklarar att han fick 500 kronor, men att han bara har 300 kronor kvar eftersom att han köpte cola för 200 kronor. För det priset fick han hela 20 flaskor!

Sedan bestämde han sig för att köpa ett par skor för 250 kronor, sedan han bytte till dem och slängde sina gamla direkt. Alltså hade han fortfarande 50 kronor kvar till mat. Det dröjde inte mer än ett par minuter innan har ännu en gång var tillbaka inne i affären. Han går då raka vägen fram till min mamma och förklarar att han måste nog lämna tillbaka skorna. De var alldeles för tunga för honom. Han byter då skorna till ett par andra, som kostar 280 kronor och nu har stackaren bara 20 kronor kvar att lägga på mat!

2009-03-25 @ 20:57:59 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: S,

Hahahah rolig kille!

2009-03-25 @ 21:35:07
Postat av: W

Liiiiiiiite konstig kille!

2009-03-25 @ 23:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0