Gästblogg: Har killar blivit de nya tjejerna?

I'm back! Och jag är återigen på krigsstigen! Nej, allvarligt talat så är jag inte på krigsstigen idag, jag är endast ute efter att få svar på några av mina funderingar. Jag har under den senaste tiden, tråkigt nog, upplevt några mindre roliga händelser i min närhet. Tråkigt för mig och alla inblandade, men bra för er där ute som nu har chansen att få lära er ett och annat!

Det här är första gången jag inte själv har svar på mina frågor. Därför ber jag nu er, förmodligen lite smartare och mer klarsynta, läsare där ute att hjälpa mig reda ut några mysterier. Snälla, snälla, snälla hjälp mig att få klarhet i hur män tänker! Jag vet inte om det är jag som har börjat hallucinera, men tycker inte också ni att killar mer och mer verkar  kopiera oss tjejer vad gäller jobbigt beteende?


* Killar undanhåller, drar vita lögner, lindar in sanningen och rent av ljuger!
Visst har väl män i alla tider varit bra på att slå sig fram, och ofta då med armbågarna och utan att skämmas över att det inte alltid är sanningen de använder. Men länge trodde jag att det var tjejernas, och enbart deras, egna teknik att använda sig av små vita lögner i vardagen och i förhållanden för att få sina män dit de vill. På senare tid har jag märkt att killar inte alls verkar tveka inför att dra dessa (inte alltid så) vita lögner ens inför sina flickvänner. Jag är för förhållanden med öppenhet och frihet, men är det idag en självklarhet att ibland ljuga för sin partner?

* Killar är osäkra, vet inte vad de vill och överanalyserar!
Osäkerhet och överanalyserande har länge varit något som killar och män har överlåtit till oss, lite mer labila och alltid lika kärlekstörstande, tjejer. I alla fall offentligt. Idag ser det annorlunda ut. Killar verkar ha mer svårt för sina invanda abrupta farväl och känslokalla avslut. Idag är det lika vanligt att en kille har problem med att veta vad han vill, om han tagit rätt beslut eller om han duger. Vad hände med den hårda ytan? Självklart är det en positiv sak att även killar tillåts visa känslor, men hur kommer det sluta om de blir mer och mer lika oss komplicerade tjejer?

* Killar provocerar fram bråk, sprider ut rykten och vill förstöra för andra!
Om ni inte redan hade läst överskriften kan jag sätta min månadslön på att alla skulle gissa att jag pratar om tjejer. Men, faktum är att jag upptäcker fler och fler individer av det manliga könet som gör den typiska tjejgrejen "ljuga och sprida ut rykten för att förstöra någon annans förhållande" på grund av svartsjuka eller avundsjuka. Att tjejer mer än gärna gör detta är inte en hypotes, det är ren fakta. Och vart är värlen på väg när killar börjar ta efter det mest tjejiga beteendet som världen någonsin har skådat?

Som en liten parantes vill jag (trots risken att vara tjatig) ännu en gång påpeka för er killar att chilla lite med smsen. Om hon inte har svarat på dit sjunde sms idag, så kommer hon inte svara på ditt åttonde heller. Eller det nionde och tionde... (Ett plus för kämparglöden, dock)!


Snart är det kanske aktuellt att uppfinna ett manligt ord för catfight?
2009-06-09 @ 18:31:13 Gästblogg Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm, värt att fundera på faktiskt.. återkommer när jag har klurat ut det ;)

2009-06-09 @ 18:34:29
Postat av: Fe

Allt grundar sig på att killar vill ligga! Har du inte fattat det? Får inte Kuken som den vill så tror jag de mest konstiga sidor hos en kille kan poppa upp?! Men det är bara ett resonemang jag har, behöver ju inte vara så för det.

2009-06-10 @ 11:11:39
Postat av: Hanna

Hej vad fin blogg du har :) Besök gärna min och skriv vad du tycker! Kram



http://h88.blogg.se

2009-06-10 @ 11:16:55
URL: http://h88.blogg.se/
Postat av: Gästbloggare

Kära Fe, du kan vara något på spåren... Frågan är bara hur man ska kunna utreda det här?

2009-06-14 @ 14:03:01
Postat av: Mia

Ja, vad gör man om man hittar okända tjejer i ens killes facebook samt samma tjej på stayfriends. När man frågor om henne så säger han bara att han inte vet vem det är, konstigt eftersom han har henne som vän både på facebook och stayfriends...

2010-01-14 @ 16:50:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0