När vi svävade i livsfara på andra sidan jordklotet!

Som jag nämnde innan tycker jag att min blogg har blivit ganska myckte tråkigare på sista tiden och mycket beror på att nästan alla mina roliga händelser jag berättar om är slut. Men efter att ha sökt i min blogg hittade jag inte den här historien som jag trodde att jag hade berättat!

För exakt ett år sedan befann jag och min syster Michaela oss i Indien, kanske är det precis på dagen idag den här lilla incidenten hände. I alla fall så träffade vi två skottar på stranden i Baga och de bjöd ut oss på middag. Trots att de var ganska så groteska och oattraktiva tackade vi ja med förhoppningen om att vi skulle slippa betala middagen den kvällen (hehe). Dessutom talade de engelska med riktigt ful skotsk dialekt. (Till exempel så frågade den ena mig en dag när vi badade i havet "If you saw me in a bar, would you kiss me?" vilket lät ungefär såhär "If yaou sauw maeiu iean au baaau, wooulde yaou kess maeui".

Hur som helst så åt vi med dem på en restaurang på kvällen (jag år haj btw, riktigt coolt ;). Efter middagen begav vi oss till en liten bar där man kunde spela biljard och efter ett par omgångar gick en engelsman fram till en av skottarna och frågade vad det kostade att spela biljard. Skotten svarade 50 rupisar och tillade att de kunde få spela efter oss, när vi var klara. Sekunden efter hördes en hög smäll och skotten låg på golvet. Alltså engelsmannen slog ner skotten för att han inte fick spela biljard NU.

Bör tilläggas att skotten var fan inte liten. Minst 190 centimeter lång och med den magen han hade kan ha inte ha vägt lite heller. Resten av kvällen var han lite groggy. Till och med så groggy att han försökte kyssa min syster och uppmanade den andra skotten till att försöka kyssa mig. Vi sprang sista biten tillbaka till vårt hotell :P

Bör tillägas #2 är att jag var tvungen att vända mig om och skratta. Fråga mig inte varför, men det är en grej jag gör när jag blir väldigt chockad. Att även jag svävade i livsfara för att jag var där med skotten var inget som slog mig just då.


Vad roligt det kan bli när man reser iväg utan mamma och pappa :)


Jag övervägde länge om jag skulle våga lägga upp en bild och avslöja vilka vi umgicks med i Indien, men jag kunde inte låta bli. Skotten längst bak blev offret.


Det kunde lika gärna ha varit jag ;)

2009-12-13 @ 15:22:57 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: Vanessa =)

Hejsan! Jag har försökt att hitta den koftan som du hade på en bild förut på din blogg, men du har tagit bort de inlägget. Koftan e ifrån Stadium o den är hel rosa. Men jag hittar den tyvärr inte på Stadium. Undrar bara om du är helt säker på om den fortfarande finns kvar på Intersports? // kram Vanessa

Ps, du känner inte mig :P

2009-12-27 @ 17:01:07
Postat av: Wendela

Hej! Jag vet tyvärr inte vilken kofta du menar. Om du förklarar lite mer kanske jag kommer på :)

2009-12-28 @ 16:50:23
URL: http://wendelamedw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0