10 sätt att se om en kille är kär i dig!

Min syster satt och läste en gammal Vecko-Revyn som ligger och skräpar. Hon hittade då en artikel där det beskrivs hur man läser av på en kille om han är kär. Detta bestämde vi oss för att analysera lite, och här är resultatet!

1. Rodnad - Histaminer och adrenalin gör att hans blodkärl utvidgas och ökar blodflödet till ansiktet!
Vår kommentar:
Detta är (tyvärr) ingenting vi någonsin märkt av på våra partners eftersom de flesta killar är totalt oblyga och ohämmade och inte har vett att skämmas när de borde. Ni tjejer som alltid möts av en rosenröd nuna så fort ni säger något gulligt, låtsas som att ni inte märker det så återgår färgen snabbare till det normala.

2. Hjärtklappning - Adrenalinet pumpas runt och blodtrycket och hjärtrytmen skjuter i höjden!
Vår kommentar:
Detta är heller ingenting vi har märkt så mycket av, kanske är det vi två som inte orsakar tillräckligt med hjärtklappning eller så beror det helt enkelt på samma anledning som i föregående symptom.

3. Acne och hudutslag - Positiv och negativ stress gör att talgkörtlarna producerar för mycket talg!
Vår kommentar:
Både positiv stress, att han är så kär i dig, och negativ stress, att han är rädd att förlora dig, kan ge detta symptom. Det är ingenting att bry sig om, utan lär försvinna med tiden. En kille kan ju i alla fall dölja detta med att odla lite skägg (detta gäller dock inte på bröst och rygg).

4. Ingen aptit - Men en drös med fjärilar i en orolig mage!
Vår kommentar:
Det där med fjärilar vet vi inte riktigt, men att killar tappar aptiten är helt oförståeligt. Förklaringen verkar vara att han är inställd på en nödsituation och att hans kropp inte vill ödsla tid på att smälta mat. Att han inte smälter maten kan vi hålla med om, men aptiten däremot är det aldrig något fel på hos en kille.

5. Upprymdhet - Fenyletylamin frigör dopamin som gör honom upprymd och lycklig!
Vår kommentar:
Det är adrenalinet som i sin tur gör honom energisk och ibland lite jobbig. Det här förklarar ju varför killar blir speedade som duracellkaniner ibland. Men tjejer, ta inte detta på fel sätt. Det betyder ju bara att han är galen i dig!

6. Vidgade pupiller - Adrenalinet gör så att hans pupiller vidgas ännu mer!
Vår kommentar:
Det här måste vara en bortförklaring för taktiken att försöka kolla en tjej i ögonen när man egentligen bara försöker spana in ansiktet, rumpan, urringningen och benen samtidigt.

7. Stamning - Ängsla och iver kan paralysera en stackars kille och orsaka talsvårigheter!
Vår kommentar:
Det kan ju hända vem som helst att rösten stakar sig ibland, men killar ta det inte så hårt. Det kan faktiskt vara lite charmigt. Inte heller här ska du som tjej låtsas om det här för att inte orsaka symptom nummer 1. Sitt helt blickstilla och håll andan så att han inte märker att tiden drar iväg!

8. Kroppskontakt - Han vill helt enkelt bara krypa upp under ditt skinn och stanna där!
Vår kommentar:
Pussar i nacken, händer på låren, armar runt midjan. Säg vad ni vill, men vi tycker att det är underbart. Ett big no no är däremot att krampaktigt hålla handen en hel dag på stan eller att äta upp varandra offentligt (bakom stängda dörrar däremot, vet ju ingen vad som pågår).

9. Klump i halsen - Hans kropp är hyperstressad och han kan inte lita på att rösten håller!
Vår kommentar:
Kan det kanske vara därför killar är rädda för att prata om känslor. De blir superstressade och kan aldrig vara säkra på att de inte får målbrottsröst á la 14 år gammal. (Se bara här hur det gick för Ragnar i en pressad situation). Försök in i det sista att som tjej inte kommentera detta, trots att det kan vara något av det roligaste som finns.

10. Svettiga handflator - Kärleksstressen sätter igång hans svettkörtlar!
Vår kommentar:
Lite svett har väl ingen dött av. Det finns ju faktiskt värre typer av svett än handsvett (läs mellan raderna).

Vår slutsats: Vad skulle dessa underbara varelser som kallas män vara utan sina små skavanker? Ingen vill väl ha en kille som inte svettas, äter för lite, ibland försöker kolla in dina bröst i smyg eller beter sig som alfahannar och beskyddar dig. Det är ju det män är till för!

Alla vill väl ha en riktig man?


 

2009-04-27 @ 21:58:08 Humor Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså jag tycker att du generaliserar väldigt mycket i din blogg. Gör alla killar på det här sättet eller? Jag tror bara att du har haft otur med killar och man kan ju undra varför...

2009-04-28 @ 11:59:39
Postat av: Wendela

För det första så skulle jag uppskatta om du inte var anonym när du vill säga något till mig.



Och för det andra, jag har väl inte skrivit ett enda negativt ord om killar i det här inlägget? Jag generaliserar ingenting och om jag har haft tur eller otur med killar är väl absolut ingenting man kan läsa av det här inlägget? Rätta mig om jag har fel, kära anonym!



Ha en fortsatt trevlig dag :)

2009-04-28 @ 15:32:24
URL: http://www.wendelamedw.se
Postat av: Anonym

Men nu tycker jag att vi tar och lugnar ner oss lite..gäller både tönten som inte vågar skriva sitt namn och även Wendela som tycks ha fått lite kvinnliga hormonsvängningar....

2009-04-28 @ 20:35:42
Postat av: Wendela

Haha, wendela är lugn, så lugn. Men nu tycker jag att du generaliserar kvinnor. Har alla kvinnor hormonsvängningar eller? ;) ;)

2009-04-28 @ 20:52:34
URL: http://www.wendelamedw.se
Postat av: Anonym

Nej det gör jag inte..Jag är mycket medveten om att vi killar har många om inte oändligt många negativa sidor men jag måste ju också få påpeka kvinnors negativa sidor...Och enligt mig är en av dessa sidor att det är många kvinnor som kan få lite hormonsvängningar ibland;);) Jag kanske misstar mig jag vet inte..Men enligt mig är det så och då måste jag ju stå fast vid min åsikt och inte göra som framför allt väldigt många killar gör! Försvara allt som har med den kvinnliga existensen att göra..

2009-04-28 @ 22:14:14
Postat av: Wendela

Jag är inte riktigt säker på att jag hängde med riktigt här, det kanske är ett kvinnligt drag?



Självklart får du påpeka kvinnors negativa sidor. Men enligt mig så har inte jag påpekat några negativa sidor hos killar i det här inlägget! Utan bara de gulliga sidorna som ibland visar sig hos en nykär kille! :):)

2009-04-28 @ 22:23:37
URL: http://www.wendelamedw.se
Postat av: Tönten som inte vågar säga vem han/hon är

Jag må vara en tönt, men vem vågar vara offentlig när man kritiserar wendela? Dom kvinnliga hormonerna verkar flöda och vem vet om man kan få en käftsmäll när man möter henne på stan. ;)

2009-04-29 @ 11:36:44
Postat av: Wendela

Jadu, anonym! Mina kvinnliga hormoner är inte att leka med, så akta dig ;)

2009-04-29 @ 12:24:06
URL: http://www.wendelamedw.se
Postat av: Anonym

Haha jag ber verkligen om ursäkt för att jag kallade dig tönt..Jag skulle heller inte vilja vara offentlig om jag skrev ett sånt inlägg för då måste man ju fly landet sen med tanke på Wendelas extrema hormonsvängningar;) Hon skulle nog inte tveka en sekund på att döda dig om hon skulle veta vem du var och om hon hade fått en liten hormonsvängning...

2009-04-29 @ 18:26:30
Postat av: Tönten

Kära du som alltid pratar om hormonsvängningar. Känner att vi tänker lika, att vi klickar på något sätt. Kan du tänka dig att wendela kan förmedla ditt nummer till mig? Skulle gärna ses över en kopp te eller en härlig mjukglass...

2009-04-29 @ 21:59:16
Postat av: Anonym

Aa det skulle vara underbart! Vi skulle nog passa jättebra ihop tror jag...Jag är ju bi med så det har ingen betydelse om du är tjej eller kille;)

Jag är ju en människa som gillar att gå rakt på sak så jag undrar om du inte har lust att komma hem till mig någon dag så kan vi ju göra både det ena och det andra;);)10000xpussar på dig<3<3

2009-04-29 @ 22:48:25
Postat av: Anonym

Jag måste fakttiskt erkänna en sak..det är en väldgit lustig sak..väldigt pinsam...Jag blir kåt av att tänka på hormonsvängningar!...Hoppas du inte tycker illa om mig på grund av det..jag var bara tvungen att erkänna...Syns vi hemma hos mig eller?

Btw jag har dubbelsäng;)

2009-04-29 @ 22:51:52
Postat av: Teppas Fågelberg

allt stämmer in på tjackpåverkade, förutom det sista som mest stämmer in på lesbiska tjackpåverkade.



MVH/Teppas

2009-09-13 @ 08:36:56
URL: http://www.blindamänniskorfårdenifulen.lololteppasförsökkontrollläsadethärdinblindefan.lolol
Postat av: inget att se här

bra inlägg men jag tog mig friheten att förbättra den lite:



Min cp satt och läste en gammal Vecko-Revyn som ligger och skräpar lol internet ;-) Hon hittade då en artikel där det beskrivs hur man läser av på en kille om han är kär lol internet ;-) Detta bestämde vi oss för att analysera lite, och här är resultatet!



1 lol internet ;-) Rodnad - Histaminer och adrenalin gör att hans blodkärl utvidgas och ökar blodflödet till ansiktet!

Vår kommentar: Detta är (tyvärr) ingenting vi någonsin märkt av på våra partners eftersom de flesta killar är totalt oblyga och ohämmade och inte har vett att skämmas när de borde lol internet ;-) Ni tjejer som alltid möts av en rosenröd nuna så fort ni säger något gulligt, låtsas som att ni inte märker det så återgår färgen snabbare till det normala lol internet ;-)



2 lol internet ;-) Hjärtklappning - Adrenalinet pumpas runt och blodtrycket och hjärtrytmen skjuter i höjden!

Vår kommentar: Detta är heller ingenting vi har märkt så mycket av, kanske är det vi två som inte orsakar tillräckligt med hjärtklappning eller så beror det helt enkelt på samma anledning som i föregående symptom lol internet ;-)



3 lol internet ;-) Acne och hudutslag - Positiv och negativ stress gör att talgkörtlarna producerar för mycket talg!

Vår kommentar: Både positiv stress, att han är så kär i dig, och negativ stress, att han är rädd att förlora dig, kan ge detta symptom lol internet ;-) Det är ingenting att bry sig om, utan lär försvinna med tiden lol internet ;-) En kille kan ju i alla fall dölja detta med att odla lite skägg (detta gäller dock inte på bröst och rygg) lol internet ;-)



4 lol internet ;-) Ingen aptit - Men en drös med fjärilar i en orolig mage!

Vår kommentar: Det där med fjärilar vet vi inte riktigt, men att killar tappar aptiten är helt oförståeligt lol internet ;-) Förklaringen verkar vara att han är inställd på en nödsituation och att hans kropp inte vill ödsla tid på att smälta mat lol internet ;-) Att han inte smälter maten kan vi hålla med om, men aptiten däremot är det aldrig något fel på hos en kille lol internet ;-)



5 lol internet ;-) Upprymdhet - Fenyletylamin frigör dopamin som gör honom upprymd och lycklig!

Vår kommentar: Det är adrenalinet som i sin tur gör honom energisk och ibland lite jobbig lol internet ;-) Det här förklarar ju varför killar blir speedade som duracellkaniner ibland lol internet ;-) Men tjejer, ta inte detta på fel sätt lol internet ;-) Det betyder ju bara att han är galen i dig!



6 lol internet ;-) Vidgade pupiller - Adrenalinet gör så att hans pupiller vidgas ännu mer!

Vår kommentar: Det här måste vara en bortförklaring för taktiken att försöka kolla en tjej i ögonen när man egentligen bara försöker spana in ansiktet, rumpan, urringningen och benen samtidigt lol internet ;-)



7 lol internet ;-) Stamning - Ängsla och iver kan paralysera en stackars kille och orsaka talsvårigheter!

Vår kommentar: Det kan ju hända vem som helst att rösten stakar sig ibland, men killar ta det inte så hårt lol internet ;-) Det kan faktiskt vara lite charmigt lol internet ;-) Inte heller här ska du som tjej låtsas om det här för att inte orsaka symptom nummer 1 lol internet ;-) Sitt helt blickstilla och håll andan så att han inte märker att tiden drar iväg!



8 lol internet ;-) Kroppskontakt - Han vill helt enkelt bara krypa upp under ditt skinn och stanna där!

Vår kommentar: Pussar i nacken, händer på låren, armar runt midjan lol internet ;-) Säg vad ni vill, men vi tycker att det är underbart lol internet ;-) Ett big no no är däremot att krampaktigt hålla handen en hel dag på stan eller att äta upp varandra offentligt (bakom stängda dörrar däremot, vet ju ingen vad som pågår) lol internet ;-)



9 lol internet ;-) Klump i halsen - Hans kropp är hyperstressad och han kan inte lita på att rösten håller!

Vår kommentar: Kan det kanske vara därför killar är rädda för att prata om känslor lol internet ;-) De blir superstressade och kan aldrig vara säkra på att de inte får målbrottsröst á la 14 år gammal lol internet ;-) (Se bara här hur det gick för Ragnar i en pressad situation) lol internet ;-) Försök in i det sista att som tjej inte kommentera detta, trots att det kan vara något av det roligaste som finns lol internet ;-)



10 lol internet ;-) Svettiga handflator - Kärleksstressen sätter igång hans svettkörtlar!

Vår kommentar: Lite svett har väl ingen dött av lol internet ;-) Det finns ju faktiskt värre typer av svett än handsvett (läs mellan raderna) lol internet ;-)



Vår slutsats: Vad skulle dessa underbara varelser som kallas män vara utan sina små skavanker? Ingen vill väl ha en kille som inte svettas, äter för lite, ibland försöker kolla in dina bröst i smyg eller beter sig som alfahannar och beskyddar dig lol internet ;-) Det är ju det män är till för!



MVH,inte teppas lol

2009-09-13 @ 08:43:21
Postat av: Zippit

Heh, detta är roliga fakta, och dom saker som ni beskrivit inte syns sker oftast ändå, även om en kille med bra självbehärskning kan dölja en del symptom ^^



Även om detta stämmer så är det dock vetenskepens syn på vad som händer när man är kär, men den kan vara.. intressant :P

2010-07-06 @ 11:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0