Peppa dig själv!

Hej!

Ny vecka, nya möjligheter? Njaa, det känns inte så uppmuntrande faktiskt. Min syster kör fortfarande med sina "pepp-lappar" på jobbet, men imorse fick jag ett sms om att knappt de hjälpte längre. Vad blir nästa steg för att klara av vardagen? Jag har ju fortfarande inte provat "pepp-lappar"-metoden så jag funderar faktiskt på att klä hela min lilla bänk i skolan med rosa (uppmuntrande färg) post-it lappar med uppmuntrande ord till mig själv. Jag överväger "Vad söt du är idag Wendela" á la Michaela (se bilden nedan) och "Du får dricka så mycket mjölk du vill, när du vill"!

Är det någon som har fler idéer på lappar man kan sätta upp för att peppa sig själv?

Jag har en sista grej att göra för att jag själv ska må lite bättre, och det är att lägga in en bild på Sofie. Vi har snart fotbollsturnering i skolan och de vill absolut inte att jag ska vara med i laget. Trots att jag har sagt att jag vill vara med ungefär sjutton gånger, så ignorerar de mig varje gång. Idag hävdade de till och med att de inte hörde med när jag pratade. Därför börjar jag med att hämnas med denna bild, som sitter lite överallt i Vimmerby, så egentligen så spelar det ju inte så stor roll att jag lägger upp den här. Men, jag mår ju bra av det. Det peppar mig :)


Jag tycker faktiskt att hon är ganska söt!


Mias nya "pepp-lappar"
2009-04-27 @ 14:58:13 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: S

Kriget har börjat, orkar inte göra blogg så de blir face!

2009-04-27 @ 16:18:26
Postat av: Anonym

Om du är trött på livet redan nu när du är 16 eller 17 eller va fan du är så skulle jag vilja säga att det är ute med dig! Du har två alternativ och det är att du antingen ger upp och tar självmord eller svälter dig själv till döds eller något sådant....eller så kan du ju faktiskt börja uppskatta livet och tänka på hur bra du faktiskt har det egentligen till skillnad mot en del andra människor i världen...Du får gå i skolan och så har du en underbar familj och allt sådant....Det är saker som många barn drömmer om idag!

2009-04-27 @ 16:47:58
Postat av: Wendela

Oj, Anonym! Här hugger vi hårt! Jag skulle hellre vilja säga att det är ute med dig om du går och håller sådana aggressioner inom dig!



Jag kan tala om för dig att jag skrev ingenstans i det inlägget att jag var trött på livet. Jag skrev bara att ibland behöver man peppa sig själv för att orka dagen i skolan eller för att orka med alla läxorna. Och, ännu en gång påpekar jag att nästan alla mina inlägg skrivs med humor och bör inte tas på för stort allvar!



Ha en fortsatt trevlig dag! :)

2009-04-27 @ 17:26:18
URL: http://www.wendelamedw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0