När jag får pengar...

Genom att åka till Linköping två helger i rad den här studiebidrags-perioden råkade jag visst leva lite över min tillgångar. Just nu lever jag så snålt som möjligt och på lånade pengar. Men till min stora glädje landar nästa studiebidrag på mitt konto om 5 dagar. Självklart ska jag börja med att artigt betala av mina skulder, så att mina snälla föräldrar och min snälla syster som lånade ut pengar till mig fortfarande ska tycka om mig och sedan ska jag börja kolla in vilka plagg som gör att jag även i slutet av denna månad kommer få leva på nudlar (och i värsta fall lånade pengar igen). Men jag lovar att jag ska försöka vara dutkig denna månad. Det är faktiskt ovanligt att det blir så här (det är säkert bara andra eller tredje gången). Jag brukar faktiskt vara väldigt duktig med min ekonomi!

Som tur är så är mitt shoppingbegär inte alls lika starkt som det var innan jag åkte till Linköping de där två gångerna. Då kände jag att jag behövde en helt ny garderob till våren, medan jag nu bara känner att jag behöver fylla ut den lite. Mamma sa faktiskt för ett tag sedan när hon hade köpt massa nya galgar att när de tar slut, då får vi (jag och min syster. Vi delar inte bara säng, utan även garderob) inte köpa mer kläder. Jag kan faktiskt inte säga exakt hur många tomma galgar det finns kvar, men jag skulle uppskatta det ungefär till minus 20 (jag får alltså hänga över kläder på samma galgar för att allt ska få plats). Duktigt!



Underbara forever21.com
2009-04-15 @ 16:56:39 Mode & Skönhet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0