Funderingar i solariet!

Kom precis ut ur solariet nu och jag kom faktiskt på en sak när jag låg där. Om man tänker att man ligger på en strand så känns det precis som att man gör det. Det är ungefär samma värme i ett solarium som det är på en strand utomlands och fläkten låter ungefär som ljudet på en strand (om man verkligen anstränger sig och lyckas hjärntvätta sig själv där i värmen). Det är i alla fall extremt skönt och man kan lyckas drömma sig bort en stund.

Det enda som fattas är ett stort blått hav som man kan svalka sig i när det blir för varmt. I och för sig hjälper aroma och breeze till lite eftersom när man trycker på de knapparna så kommer det en god lukt och så skvätter det lite vatten. Jag tror faktiskt att jag ska försöka uppfinna ett solarium som blir precis som en strand. När man känner att det börjar bli jättevarmt kanske det skulle kunna komma en våg över en med vatten, då skulle det kännas som en strand utomlands. Speciellt eftersom vi i min familj inte är så simkunniga och oftast slungas med i vågorna. Min mamma är nog värst. En gång kom hon inte upp från havet förrän vindarna stannat av helt och vågorna slutat rulla. Jag glömmer aldrig synen när det kom en våg över hennes huvud och man såg hur hon försökte hålla ansiktet över vattnet, men sedan försvann helt. Detta upprepades ungefär 36 gånger. Oslagbart roligt!

Att sola är inte bara bra för hälsan, utan det sätter igång tankarna i huvudet också!
2009-04-24 @ 16:44:01 Solning Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0